En kontroversiell idrottsman med en vilsen själ

Jag tycker väldigt mycket om att läsa biografier. Speciellt av idrottsmän- och kvinnor. Det lockar mig att få följa med in i det där innersta och höra historier som aldrig tidigare kommit fram. Petter Northugs bok Min historia är en av de böcker jag läst med stort intresse och hajat till många gånger. Exempelvis när han berättar att han verkligen tränar på att spurta i en femmil för att bli bättre på att spurta i en femmil med masstart. Då duger det inte att åka någon kilometer och spurta utan du måste verkligen åka fem mil och sedan spurta. Inte konstigt att han blivit så bra på just det. Läs min recension av boken HÄR!

Titel: Min historia
Författare: Petter Northug Jonas Forsang 
Förlag: Mondial
Utgiven: 2019
ISBN: 9789188671776

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap

Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson