Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson


Jag lärde känna Magnus Danielson i samband med mitt arbete inom sportjournalistiken. Han är välkänd orienteringsarrangör i Kvillebyns SK och bor i norra Bohuslän. Han var också en av de drivande i arrangerandet av orienterings-VM i de trakterna 2016.

Men den här gången handlar det om hans romandebut Mannen i rutig skjorta som jag recenserat i Bohusläningen. Det är en lågmäld och charmig historia som jag läser med ett leende på läpparna. Huvudpersonen Detlof Hansson blir inblandad i en massa förvecklingar i sin jakt på kärleken. Handlingen utspelar sig i Danielsons uppväxtort Falköping och innehåller så spridda ämnen som kärlek, terror, bomber, bugg och orientering.

Läs hela min recension HÄR! 

Titel: Mannen i rutig skjorta
Författare: Magnus Danielson
Utgiven: På Vulkan förlag 2019 (egenutgivningsförlag)
ISBN: 9789188949141


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap