Från Noice till nu: Du lever bara en gång


Noice var en gång mitt stora favoritband. Som tonåring i slutet på 70- och början på 80-talet formades min musiksmak och Noice var en av de band som formade mig. Även om bandet bidrog med en kort och rätt tragisk epok i svenskt musikhistoria har det ändå gjort ett stort avtryck. Peo Thyrén var basist i Noice. Hans bok Från Noice till nu: Du lever bara en gång beskriver hans historia i bandet men också allt han gjort senare under sin karriär i band som Easy action och Sha Boom. Tragik blandat med mycket humor präglar boken som är mycket läsvärd för dig som är musikintresserad. Framför allt är jag imponerad av Thyréns minne för detaljer. Läs hela min recension HÄR!


Titel: Från Noice till nu: Du lever bara en gång
Författare: Peo Thyrén
Utgiven: 2019
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 9789178351206

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap

Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson