Jag är fotboll - Zlatan Ibrahimovic och Mats Olsson

Det är ju ingen hemlighet att jag är mycket förtjust i Zlatan Ibrahimovic och har alltid varit. Jag recenserade hans första bok när den kom -. Jag är Zlatan. När han kom med sin andra bok Jag är fotboll recenserade jag den också så klart. Att det är en snygg så kallad "coffee table book" gör inte det hela sämre.

Boken innehåller statistisk på alla matcher Zlatan spelat. Den innehåller bilder och dessutom berättar gamla lagkamrater och tränare genom hans karriär hur de ser på Zlatan som lagkamrat, vän och fotbollsspelare. Henrik Larsson, Paul Pogba, José Mourinho är bara några av alla de som ger sin bild av Zlatan. Och att han var och är omtyckt av de flesta råder det ingen tvekan om.

Lite lokal touch får boken när en av hans bästa vänner sedan tiden i Malmö FF Gudmundur Mete berättar sin historia om Zlatan. 7 juli 2000 skulle Malmö FF möta Ljungskile på Skarsjövallen. Mete skulle ta studenten och kunde inte åka med. Zlatan lovade honom att ge honom ett mål i studentpresent. Så blev det också. Läs hela min recension HÄR!

Titel: Jag är fotboll
Författare: Zlatan Ibrahimovic, Mats Olsson
Förlag: Bonnier fakta
Utgiven: 2018
ISBN: 9789174245813
Betyg: 8/10

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap

Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson