Välkomna hit

Bilden är från mitt bibliotek hemma där jag tillbringar så mycket tid jag kan.

Hej på er!


Jag heter Karin Carlsson, är snart 52 år, och jobbar som journalist på tidningen Bohusläningen i Uddevalla. Efter att hela mitt yrkesliv i princip jobbat med sportjournalistik, både som sportchef och sportreporter, är jag nu sidredaktör. Men eftersom jag också har ett mycket stort intresse för att läsa böcker så skriver jag också en hel del bokrecensioner för tidningen kultur- och nöjesredaktion. Det gäller främst böcker med lokal anknytning, men jag skriver också en hel del recensioner om böcker om sport. Biografier skrivna av idrottsutövare har blivit något av min specialité. I den här bloggen kommer mina recensioner som jag skriver för tidningen att hamna. Har du ingen prenumeration kommer dessa att kosta pengar att läsa. Men eftersom jag också läser så mycket annat intressant och spännande kommer fler recensioner att hamna här. Häng med!
/Karin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap

Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson