"Vill hylla det rum som betyder mycket för mig"

Jag har egentligen läst mycket sedan jag var liten. Från det att jag kunde läsa egentligen. Precis som alla andra småflickor läste jag Fem-böckerna, Kulla Gulla, Kitty och gick så småningom över till Maria Lang-deckarna, Stieg Trenter och mer vuxenböcker. Deckare och spänningslitteratur ligger mig varmt om hjärtat, men tack vare mina bokkompisarna i de två bokcirklar jag regelbundet träffar så blir det nu att jag läser böcker ur de flesta kategorier. Något som utvecklat min läsning enormt. I våras var det världsbokdagen och då skrev jag en krönika där jag hyllade det rum i mitt hus som betyder så mycket för mig - mitt bibliotek. Ni kan läsa krönikan HÄR!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap

Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson