Möten och minnen från ett liv på havet

Män, hav, båtar och fiske är titeln på Torben Brattströms debut bok. Precis som titeln antyder handlar boken om havet och det är nästan så att jag känner lukten av saltvatten när jag läser boken.

Men det jag hakar upp mig på är titeln. Det hade räckt med Hav, båtar och fiske. Att Torben Brattström mest stött på män i sina roller på havet är ointressant tycker jag. Det är mötet med människor som berör.

Jag är själv ingen båtmänniska med blir fascinerad av Brattströms hängivenhet för allt som har med havet att göra. Han beskriver initierat och detaljerat om allt från fiske av havskräftor i bur till bottentrålning på mjuk lerbotten som han kraftigt tar ställning emot.

Läs hela recensionen av boken HÄR!

Titel: Män, Hav, Båtar och Fiske
Författare: Torben Brattström
Förlag: Ord&visor förlag
Utgiven: 2019
ISBN: 9789187949968

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Snöblind - Ragnar Jónasson

Karma och Jonar - om mod och vänskap

Mannen i rutig skjorta - Magnus Danielson